ادویه های مفید در دوران بارداری

ادویه های مفید در دوران بارداری کدام ها هستند؟

در مقاله دیگری به ادویه های ممنوعه در دوران بارداری اشاره کردیم. همچنین در مقالات دیگری به میوه های ممنوعه و گیاهان ممنوعه در دوران بارداری پرداخته ایم. امروز در اینجا می خواهیم در مورد ۵ ادویه مفید در دوران بارداری صحبت کنیم. ادویه ها که اکثراً از گیاهان گرفته می شوند از دیرباز بسته به فرهنگ و جغرافیای زندگی بشر همراه غذای انسانها جایگاه ویژه‌ای داشته‏اند. برخی از این ادویه‌ها همانگونه که اشاره شد در دوران بارداری می‌توانند اثرات سوئی بر روی سلامتی مادران باردار و جنین شان داشته باشد اما همیشه اینگونه نیست. برخی از ادویه ها مفید در دوران بارداری توسط متخصصان مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته اند و اثرات مطلوب آن‏ها به تایید رسیده است. با ما همراه باشید تا مهم ترین ادویه های مفید در دوران بارداری را با هم مرور کنیم.

زرافه-جادویی-ادویه-های-مفید-در-دوران-بارداری
ادویه های مجاز در دوران

۵ ادویه مفید در دوران بارداری

زنجبیل: اگر از مشکلات گوارشی خاص دوران بارداری رنج می برید، بایستی با طعم تند زنجبیل کنار بیایید. زنجبیل از دیرباز به عنوان یکی از کهن ترین داروهای مقابله با ناملایمات گوارشی و حالت تهوع زنان باردار مورد استفاده بوده است. شما می توانید از زنجبیل در مقدار یک گرم در هر روز استفاده کنید. مصرف یک گرم از زنجبیل در چهار روز متوالی می تواند به کاهش مشکلات گوارشی شما در طی دوران بارداری کمک کند. همچنین راهکار دیگر برای مصرف زنجبیل دم کردن آن در کنار چای روزانه است. اگرچه طعم تند زنجبیل به مذاق بسیاری از ما خوشش نمی آید اما مزایای این گیاه ارزشمند آن‌قدر هست که فکری به حال تغییر طعم زنجبیل یا تغییر مزاجمان کنیم!

فلفل سیاه: یکی از بزرگ ترین و مفیدترین ریزمغذی های مورد نیاز در دوران بارداری کروم میباشد. از غنی‌ترین منابع کروم فلفل سیاه است که ما ایرانی ها در بسیاری از غذاهای مامان استفاده می کنیم. ثابت شده است که دیابت بارداری و همچنین بیماریهای قلبی می تواند با میزان کرومی که مصرف می کنیم ارتباط داشته باشد. مادرانی که از دیابت بارداری رنج می برند توصیه می شود تا میزان ۳۰ میکروگرم در روز کروم دریافت کنند.

هل: از کم خطر ترین ادویه هایی که می توانید در دوران بارداری استفاده کنید دانه محبوب هل است. حل از خوش طعم ترین و پرطرفدارترین ادویه های دارویی هندوستان محسوب می‌شود. راحت ترین روس برای مصرف هل در دوران بارداری استفاده از آن به همراه چای روزانه می‏باشد. مصرف هل می‌تواند به کاهش حالت تهوع و مشکلات گوارشی شما کمک کند. همچنین هل از دیرباز برای خوشبویی دهان مورد استفاده بوده است.

پیازچه: شما را نمی دانم ولی در خانه ما هر وقت که آبگوشت یا غذای چربی برای ناهار تدارک دیده ایم بر سر پیازچه های سبزی جنگ سختی در می گیرد. مخصوصاً اگر پیازچه ها تازه و لطیف باشند. واقعیت این است که پیازچه منبع بسیار غنی از فولات است. فولات یکی از عمده ترین و مهمترین ریزمغذی‌ها یی است که در دوران بارداری مورد نیاز زنان باردار است. زنان باردار برای تامین رشد بهینه مغز جنین، تقسیم سلولی و سنتز DNA  کودک به اسید فولیک زیادی احتیاج دارند. مقدار کافی فولات در رژیم غذایی شما در طی دوران بارداری از نقض شبکه عصبی کودک دلبندتان جلوگیری خواهد کرد. بنابراین از ما می‏شنوید قید بوی نامطبوع دهان بعد از مصرف پیازچه را بزنید و از خواص مفید آن در طول دوران بارداری خود استفاده کنید.

زردچوبه: بیایید به عنوان مهمترین و آخرین ادویه مفید در دوران بارداری از زردچوبه صحبت کنیم. همه ما از خواص ضد درد و ضد التهابی این ادویه جادویی باخبر هستیم. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که وقتی یک آسیب عضلانی یا التهاب استخوانی به بچه ها وارد می شود مادربزرگ‌ها ترکیب تخم مرغ و زردچوبه را برای کاهش درد و التهاب توصیه می کنند. واقعیت این است که مطالعات علمی اثرات ضد درد و ضد التهاب زردچوبه را نه تنها بر روی بافتهای خارجی حتی بر روی دستگاه گوارش نیز به خوبی مشخص کرده اند. با این وجود آنچه که برای ما اهمیت دارد یک ماده خاص در ترکیب زردچوبه که به نام کورکومین است. کورکومین در واقع متابولیتی است که از کبد در مقابل سوء مصرف الکل یا سایر مواد سمی جلوگیری کند. بنابراین با خیال راحت در طول دوران بارداری خود از زردچوبه استفاده نمایید. حد مجاز مصرف زردچوبه در طی این دوران برای هر فرد با وزن متعادل ۸ گرم در روز تایین شده است.


نوشته های مشابه

مراقبت های بارداری در سه ماهه سوم

مراقبت های بارداری در سه ماهه دوم

مراقبت های بارداری در سه ماهه اول

همه چیز درباره چاقی و اضافه وزن در بارداری

تمام روش های افزایش شانس بارداری

با سردردهای دوران بارداری چه کنیم؟

ریزش مو در بارداری و پس از زایمان و راههای جلوگیری از آن

مراقبت های دوران بارداری

راهنمای بارداری سالم


اینستاگرام زرافه جادویی را دنبال کنید

نوشتهٔ بعدی
ادویه های ممنوعه در دوران بارداری
نوشتهٔ پیشین
مراقبت های بارداری در سه ماهه سوم

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست