هدیه دادن بیش از اندازه پدربزرگ یا مادر بزرگ ها

نقش پدربزرگ یا مادر بزرگ ها در تربیت کودکان

برخی از مردم می گویند که پدربزرگ مادربزرگ ها هرگز کودکان را منضبط نمیکنند . بلکه آنها را لوس و ناز نازی بار می آورند و در دادن هدیه به آنها افراط میکنند. برخی دیگر نیز میگویند که پدربزرگ مادربزرگ ها اقتدار والدین را تضعیف می کنند و سعی می کنند محبت کودکان را بخرند، یا برای ارضای نیازهای شخصی خود آنها را به تملکشان در آورند. اما همه این طور نیستند.

هدیه دادن بیش از اندازه پدربزرگ یا مادر بزرگ
هدیه دادن بیش از اندازه پدربزرگ یا مادر بزرگ

طرز برخورد با هدیه دادن بیش از اندازه پدربزرگ یا مادر بزرگ

  • به پدر بزرگ یا مادر بزرگ بگویید که سخاوت و هدیه دادن آنها را در مورد بچه ها تحسین می کنید. به آنها بگویید از آنجا که می دانید از خرید چیزهایی برای بچه ها لذت می برند، به خودتان اجازه داده اید فهرستی از هدایای خوب مانند: لوازم التحریر، تبلیغاتی در مورد نمایشگاه های کتاب کودکان و اطلاعات مفید دیگر را تهیه کرده اید.
  •  پیشنهاد کنید که پدر بزرگ یا مادر بزرگ ، مشترکاً دو – سه سهم از سهام شرکتی را برای بچه ها بخرند تا در آینده از آن بهره ببرند. به بچه ها یاد بدهید که متوجه تغییرات سهام خود باشند. به این ترتیب پدر بزرگ یا مادر بزرگ با هر هدیهٔ خود چیزی به حساب بچه ها می افزایند. اجرای این روش، هم به بچه ها چیزهای جدیدی یاد می دهد و هم پس اندازی برای آینده شان تلقی می شود.
  •  آرام و با محبت به والدین خود بگویید که بهترین هدیه اوقاتی است که آنها با بچه ها سپری می کنند. اگر دوست دارند، می توانند بچه ها را به گردش یا پارک برند.

 

نوشته های مشابه
اختلاف نظر والدین در تربیت کودک با پدر یا مادر بزرگ
آموزش حرف زدن به کودک
تغذیه با شیر مادر و تاثیر آن بر سلامت کودک و مادر
برای فرزندتان مادر کافی باشید نه مادر کامل

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

 

نوشتهٔ بعدی
با رفتارهای کودک در دو سالگی آشنا شویم
نوشتهٔ پیشین
با ترس کودکان از حیوانات چه کنیم

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست