ایمنی و مراقبت از کودک در حمام

حمام کردن کودک نوپا

مهم ترین مسئله در حمام کردن کودک، ایمنی و مراقبت از کودک در حمام و سالم نگه داشتن کودک نوپا است.

  • هیچ وقت بچه های کوچک و کودک نوپا را حتی برای یک دقیقه، تنها به حمام نفرستید. در صورتی که زنگ خانه زده شد و می خواهید در را باز کنید یک حوله دور کودک پیچیده و او را با خود ببرید. اگر می خواهید که به تمام تماس های تلفنی خود پاسخ دهید یک تلفن سیار به داخل حمام ببرید.
  • به کودکانمان بیاموزیم در تشت و یا لگن های مخصوص کودکان و نوزادان بنشینند. به کودک بگویید در تمامِ طول استحمام داخل وان حمام بنشیند. شما باید این حرف را چندین بار با آرامش تکرار کنید تا نهایتا نتیجه دهد.
ایمنی و مراقبت از کودک در حمام
ایمنی و مراقبت از کودک در حمام

مسائل ایمنی حمام کودکان

  • ممکن است خیلی چیزهای خطرناک یا لیز در حمام باشد که اگر زیر پای کودک برود ممکن است لیز بخورد. یک تکه موکت یا حصیر غیرلغزنده را برای جلوگیری از سقوط و افتادن در حمام قرار دهید.
  • مطمئن شوید که آب حمام گرم است. در هنگام استحمام نوزاد آب را با مچ دست یا آرنجتان تست کنید که خیلی داغ نباشد. کودک نوپا و نوزادان عموما آبی خنک تر از آنچه شما می پسندید را ترجیح می دهند. برای ایمنی و مراقبت از کودک در حمام ، تشت یا لگن های مخصوص کودکان را با یک کف پوش پلاستیکی مجهز کنید. یک پوشش نرم برای شیر آب هم می تواند سر کودک را از ضربه های دردناک حفظ کند. به کودک بیاموزید در وان نایستد.
  • تیغ ها، قیچی ها، سشوار و سایر لوازم از این قبیل را در اتاق خواب والدین و یا در یک قفسه دور از دسترس کودک نوپا نگهداری کنید.
  • ایمنی و مراقبت از کودک در حمام را جدی بگیرید. داروها ( لوازم آرایش، محلول های دهان شویه و هر محلول شستشو یا ضدعفونی کننده دیگری که در حمام می گذارید) را دور از دسترس کودک و در یک محل امن قرار دهید.

 حمام کردن ایمن کودک

  • یک قفل محکم را در ارتفاع بالا بر در حمام نصب کنید و هنگامی که از حمام استفاده نمی کنید درب آن را قفل کنید.
  •  ابزار و دستگاه های تیز را از حمام خارج کنید. بهتر است تیغ ها، قیچی ها، سشوار و سایر لوازم از این قبیل را در اتاق خواب والدین و یا در یک قفسه دور از دسترس کودک نگهداری کنید.
  • داروها (داروهای ضداسید، قرص های آهن، لوازم آرایش، محلول های دهان شویه و هر محلول شستشو یا ضدعفونی کننده دیگری که در حمام می گذارید) را دور از دسترس کودک و در یک محل امن قرار دهید.
  • درجه آبگرمکن یا شوفاژ را بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد قرار ندهید. هرچه دمای آب پایین تر باشد احتمال بروز سوختگی در هنگام استحمام کاهش پیدا می کند. در صورت برخورد آب جوش یا داغ با بدن کودک تنها سه ثانیه کافی است تا پوست او به شدت دچار سوختگی شود.
  • همیشه هنگام استحمام ابتدا شیر آب سرد را باز کنید تا احتمال بروز سوختگی کاهش یابد.
  • یک تکه موکت یا حصیر غیرلغزنده را برای جلوگیری از سقوط و افتادن در حمام قرار دهید.
  • هرگز کودک خود را حتی برای یک دقیقه در حمام تنها نگذارید. در صورتی که زنگ خانه زده شد و می خواهید که در را باز کنید یک حوله دور کودک پیچیده و او را با خود ببرید. اگر می خواهید که به تمام تماس های تلفنی خود پاسخ دهید یک تلفن سیار به داخل حمام ببرید.
  • به کودک خود یاد بدهید که در تمامِ طول استحمام داخل وان حمام بنشیند. شما باید این حرف را چندین بار با آرامش تکرار کنید تا نهایتا نتیجه دهد.

 

نوشته های مشابه
نکاتی در مورد ایمنی اسباب بازی کودک
موارد ایمنی برای جلوگیری از سوختگی در کودکان
ایمنی کودکان در زمین های بازی
ایمنی کودکان در برابر پریزهای برق
ایمنی کودک در کوچه و خیابان

لینک اینستا گرام :
https://www.instagram.com/p/BirdyyIlelx

 

نوشتهٔ بعدی
ایمنی کودکان در زمین های بازی
نوشتهٔ پیشین
روش های پیشگیری از مسمومیت کودکان در خانه

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست