بازی حدس بزن کلمه چیه

با حروف کلمه بساز

بازی حدس بزن کلمه چیه

برای شروع بازی حدس بزن کلمه چیه ، ابتدا باید، به کودک خود یک حرف بگویید و او باید به صورت یکی در میان با شما تا آنجا که میتواند کلماتی را که با آن حرف آغاز می شوند، نام ببرد. برای  تنوع می توانید حرف را به او پیشنهاد کنید و از او بخواهید تا آن جا که می تواند از کلماتی که با آن حرف شروع می شود پشت سر هم نام برد و از تکرار هم پرهیز کند و هرگاه دیگر نتوانست کلماتی را ذکر کند، حرف جدیدی پیشنهاد کنید. گاهی اوقات شروع کلمه با حرف را می توانید به کودک واگذار کنید . از او بپرسید با چه کلمه ای می خواهد شروع کند.

بازی حدس بزن کلمه چیه
بازی حدس بزن کلمه چیه

 

بازی حدس بزن کلمه چیه در ضمن، شما باید همواره با ذکر کلمات پیشنهادی خود رکورد او را بشکنید. با کلمات نا آشنا بازی کنید. بازی با حروف کلمه بساز برای کودکان چهار تا پنچ سال پیشنهاد می شود. بازی موثرترین و پرمعناترین راه یادگیری برای کودک است و جبران آن از طریق دیگر امکان پذیر نیست. بازی وسیله طبیعی کودک برای بیان و اظهار «خود» است.

آلفرد آدلر روان شناس معروف می گوید که «هرگز نباید به بازی ها به عنوان روشی برای وقت کشی نگاه کرد». مهم ترین مشغولیت کودک در زندگی بازی است. کودک در جریان بازی و در یک زمان پرورش فکری، عاطفی جسمی و اجتماعی می یابد و آنچه او از طریق بازی بدست می آورد به طور مثبت کسب می کند زیرا اساس آن تجربه است این تجربه ای است که از طریق عضلات و حواس خود کودک، به دست آمده است.

بازی، روش طبیعی شرکت کودکان در فعالیتهایی است که سرانجام سبب کسب مهارت و ورزیدگی برای مقابله با مشکلات زندگی می شود کودکان از طریق بازی احساسات، ناکامیها و اضطرابهای خود را بیان می دارد.

 

نوشته های مشابه
بازی شکار کلمات، تقویت سخن گفتن کودک
برد و باخت در بازی و اهمیت آن برای کودک
چرا کودکان در بازی تقلب می کنند؟
فواید و اهمیت بازی کودکان در فضای باز و طبیعت
نکاتی در مورد ایمنی اسباب بازی کودک

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/Bf8SjoGF4z3/

 

نوشتهٔ بعدی
افزایش تمرکز کودکان به کمک بازی
نوشتهٔ پیشین
بازی برای تقویت حس کنجکاوی کودکان

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست