آیا می توان به رغم شاغل بودن یک مادر تمام عیار بود؟

تاثیر اشتغال بر محبت مادرانه

بسیاری از مادرانی که شاغل هستند و به دلیل کار زیاد نمی توانند زمان کافی برای فرزندان خود بگذارند، خود را مادر خوب و مادر تمام عیار نمی دانند. اما به این مادران تنها می توانیم بگوییم : لطفا با خود مهربان تر باشید.

  • مادران شاغل ببینید برای فرزند شما چه چیزی مهم است و انرژی خود را بر روی آن معطوف کنید.
  • برای مراسم و موقعیت هایی که برای فرزندتان مهم است زمان خود را خالی بگذارید و حتی مرخصی بگیرید. هیچ نیازی به عذرخواهی، توضیح دادن و حتی احساس گناه در محل کار نیست.
  • خود را با دیگر مادران مقایسه نکنید. این مقایسه ها را رها کنید.
  • به حال و هوای خانواده خود توجه کنید. اگر خوب و خوش و راضی هستند، دیگر نیاز نیست تقلای زیادی بکنید.
  • به فرزند خود توضیح دهید که من مشغول کار مهمی هستم و می خواهم برای دستیابی به نتیجه عالی نهایت تلاش خودم را بکنم. در نتیجه باید بیشتر از همیشه کار کنم. این فقط به این معنا نیست که فرزندتان از کار کردن شما اطلاع پیدا کند بلکه برای آن است که یاد بگیرد به حرف شما و کاری که انجام می دهید احترام بگذارد.
  • مرزهای خود را مشخص کنید، انتظاراتتان را بیان کنید. نقش، کار، حرفه و برنامه ای که می خواهید را بیان کنید. هیچ کس نمی تواند ذهن شما را بخواند.
آیا می توان به رغم شاغل بودن یک مادر تمام عیار بود؟
آیا می توان به رغم شاغل بودن یک مادر تمام عیار بود؟

مادر خوب و تمام عیار

  • با کلمه نه دوست شوید. زمان مهمترین سرمایه ای است که در اختیار دارید و اغلب گفتن بله به یک چیز به معنای نه گفتن به چیزهای دیگر است.
  • اغلب مادران دوستان خود را به خانه دعوت نمی کنند چرا که می گویند خانه همیشه به هم ریخته است، مبل ها خراب شده. اما به این موارد فکر نکنید، دوستان خود را به خانه دعوت کنید، در کنار هم غذا بخورید و از با هم بودن لذت ببرید. هیچ وقت همه چیز عالی نخواهد بود. روابط دوستی زندگی را جذاب تر و معنا دار تر می کند.
  • کودکان یاد می گیرند گاهی اوقات هیچ چیز نمی تواند جایگزین سختکوشی باشد. سعی کنید همکاری  و تعامل خوبی با همسر خود داشته باشید و برنامه های خود را در نگهداری و رسیدگی به امور فرزندان با یکدیگر تنظیم کنید.
  • از بازی کردن نقش « مادر تمام عیار» بپرهیزید. شما هیچ گاه نمی توانید در تمام زمینه ها کامل و بی نقص عمل کنید. کودک شما هم چنین نخواهد بود. هیچ اشکالی ندارد که زندگی فعلی شما کاملا با رویاهایی که داشته ایده، مطابقت نکند.

 

نوشته های مشابه
گردش کودک با پدر و مادر
مادر کامل هستید یا مادر کافی؟
برای فرزندتان مادر کافی باشید نه مادر کامل
آیا می توان به رغم شاغل بودن یک مادر تمام عیار بود؟

لینک اینستاگرام 
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

 

نوشتهٔ بعدی
آشپزی با کودکان مزایا و مراقبت ها
نوشتهٔ پیشین
بازی برای تقویت حس لامسه در کودک

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست