طریقه استفاده از کالسکه بچه

کالسکه نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شکل کالسکه بچه را بر اساس فصلی که کودکتان متولد می شود انتخاب کنید تا در شرایط مختلف آب و هوایی قادر به محافظت از کودک شما باشد. فبل از استفاده از کالسکه بچه از ایمنی و محکم بودن اجزاء آن اطمینان حاصل کنید. هر چند که در بسیاری از کشورها کالسکه جای خود را به کیسه هایی داده است که به شکم، پشت یا کمر پدر یا مادر بسته می شود. استفاده از کالسکه بچه در پیاده روی های طولانی گزینه ی مناسب تری است.

طریقه استفاده از کالسکه بچه
طریقه استفاده از کالسکه بچه
  • در هنگام خریدن کالسکه بچه ، سعی کنید صندلی آن متحرک باشد که صورت کودک بتواند به طرف جلو و به سمت مادرش باشد. کودک تا یک سالگی اگر ببیند چه کسی کالسکه را هل می دهد، احساس امنیت بیشتری می کند.اما اگر به سمت راه قرارش دهید، کنجکاویش بیشتر ارضا می شود.
  • وقتی فرزندتان شروع به راه رفتن کرد، میله ی پشت کالسکه را که از جلو رفتن آن جلوگیری می کند، وصل کنید. گاهی اوقات کودک پشت کالسکه می ایستد و با گرفتن این میله راه می رود و کالسکه را به دنبال خود می کشد.
  • اگر می خواهید شب هنگام به گردش بروید ، به علت امنیت بیشتر، چراغ های شب نما (فسفری) در دو طرف کالسکه نصب کنید. می توانید آنها را از لوازم یدکی فروشی ها تهیه کنید.
  • اگر زنگی مانند زنگ دوچرخه روی کالسکه نصب کنید، هنگام عبور و مرور در پیاده رو ها می توانید از آن استفاده کنید و نیز کودکتان را سرگرم کنید.
  • اگر فرزندتان اسباب بازیش را همراه خود آورده است، با نواری نازک آن را به یک طرف کالسکه بندید تا روی زمین نیفتد و گم نشود. مواظب باشید طناب طولانی نشود تا دور گردن کودک نپیچد.
  • اگر فرزندتان دوست دارد راه برود، یا اگر مجبور بودید به مغازها داخلی شوید و نمی خواهید کالسکه نوزاد را همراه خود ببرید، قفل و زنجیری مخصوص دوچرخه ها تهیه کنید و آن را خارج از مغازه… برای جلوگیری از سرقت – قفل و زنجیر کنید.
  • در هوای سرد لباس کافی به کودک بپوشانید و پتوی نیز  همراه خود داشته باشید.

 

نوشته های مشابه
گردش کودک با پدر و مادر
آموزش عبور از خیابان به کودک
اصول و روش های خرید رفتن با کودکان
مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد

لینک اینستا گرام:
https://www.instagram.com/p/BiCLYz0l3Ob/

 

نوشتهٔ بعدی
رفتار کودکان با حیوانات خانگی
نوشتهٔ پیشین
ایمن سازی خانه برای کودکان نوپا

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست