مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد

ترفندهای خرید لباس کودک

  • مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد : در سال اول زندگی، کودک شما به انواع فراوانی از لباس نیاز ندارد. اما از نظر تعداد به لباس های بیشتر و ساده که امکان رسیدگی و مراقبت را افزایش می دهد، نیازمند است، زیرا لباس کودک زود کثیف می شود و این امکان وجود ندارد که لباس ها را هر روزشست.
  • از خرید لباس هایی که باید از راه سر پوشانده شود، خودداری کنید، زیرا معمولا یقه های لباس کودک  به اندازہ ی یا کافی گشاد نیست و همین باعث آزار کودک در هنگام پوشیدن لباس می شود.
  • اولین و مهمترین چیزی که هنگام خرید لباس برای کودک باید رعایت کنید توجه به جنس لباس است، لباس کودک باید جنس پنبه ای، نخی یا کتان داشته باشد. حواس تان باشد که لباس های پشمی برای کودکان ایجاد حساسیت می کنند.
  • در خرید لباس نوزادان رنگ لباس کودک جزو فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ های شاد و روشن بر روحیه کودکان تاثیر میگذارند، سعی کنید برای لباس کودک اصلا سراغ رنگ های تیره نروید زیرا کودکان معمولا لباس را به دلیل رنگ شاد و طرح فانتزی آن دوست دارد.
  •  به سایز لباس دقت کنید و سعی کنید لباسی بخرید که دقیقا اندازه کودک تان باشد و با فکر کردن به این موضوع که سال دیگر هم لباس را تن فرزندتان کنید لباس بزرگ نخرید .
مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد
مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد

راهنمای خرید لباس نوزادان و کودکان شیرخوار

خرید لباس نوزاد

  • از خریدن لباس هایی که از پشت دکمه دارد، نیز بپرهیزید، زیرا  هنگام پوشیدن این نوع لباس ها مجبورید کودک را روی شکم بخوابانید، در حالی که برگرداندن بی دلیل کودک درست به نظر نمی رسد، خصوصاً بعد از غذا خوردن کودک.
  •  همچنین از خریدن لباس های یک تکه که از پایین باز نمی شوند، نیز خودداری کنید، زیرا در آن صورت برای تعویض کردن جای بچه ناچارید کودک را به طور کامل برهنه کنید.
  • ازخریدن لباسی که دکمه های کوچک دارد، نیز خودداری کنید، زیرا چه بسا کودک شما یکی از این دکمه های ریز را بکند و ببلعد و خود را در معرض خطر قرار دهد.
  • در یک کلام، بهترین لباس برای کودک خردسال، لباسی است که به شکل قورباغه باشد، با پارچه های که قابلیت کش آمدن داشته باشد. چنین لباسی گرمای بدن را حفظ میکند. در نتیجه شکم یا پای کودک سرما نمی خورد. علاوه بر این به خاطر خاصیت کشی بودن پارچه ی آن، راحت است.
  • کودکان خردسال می توانند جوراب یا کفش های کوچک را از پای خود در آورند. از این رو بهتر است لبه ی جورابی که برای کودکتان انتخاب می کنید، کش دار باشد و زیر شلوار پوشیده شود.
  • در خرید لباس کودک به سلیقه کودک هم اهمیت دهید و سعی کنید لباسی که برای فرزندتان میخرید مورد پسند خودش هم باشد زیرا اگر کودک لباس را دوست نداشته باشد هرگز آن را نخواهد پوشید.
  •  موقع خرید لباس برای کودک در صورت امکان آن را پرو کنید و ببینید رنگ آن به پوست فرزندتان می آید یا نه، اگر رنگ لباس با رنگ پوست کودک هماهنگی نداشته باشد روی چهره کودک تاثیر منفی میگذارد.
  • سعی کنید پیله‌ها، چین و تورها و دیگر تزیینات دور یقهٔ لباس‌ها را در ۱۲ ماه اول زندگی کودک بردارید یا کم کنید. همچنین لباس کودکان شیرخوار نباید سوزن‌دوزی و گل‌دوزی روی قفسۀ سینه داشته باشد، به ویژه اگر لایۀ داخلی آن که روی سینه قرار می‌گیرد، ناصاف و برجسته است. همۀ اینها می‌تواند باعث خارش و حساسیت پوستی در کودکان شود.
  • در خرید لباس نوزادان مراقب نخ‌ها و حلقه‌های آویزان لباس‌ها باشید، به ویژه در جوراب‌ یا جیب‌ها که ممکن است این نخ‌ها به راحتی دور انگشتان خیلی کوچک کودکتان بپیچد و باعث گریه کردن کودک شود.
  • چون معمولا در تهیه لباس از مواد شیمیایی استفاده میشه و ممکنه آلودگیهای سطحی روی لباس وجود داشته باشه بهتره قبل از اینکه از لباس استفاده کنید حتما با مواد شوینده مناسب که مخصوص لباس نوزادان و کودکان هست اونها رو خوب بشوریید تا مانع از بروز حساسیت های احتمالی برای نوزاد بشین.
  • برای اینکه نوزادتان موقع لباس عوض کردن کمتر اذیت شود، می توانید لباسی را انتخاب کنید که یقه اش با چسب باز و بسته می شود و راحت تن بچه می رود. اگر دکمه کوچکی روش شانه باشد هم برای خارج کردن و پوشاندن لباس خوب است، اما بهترین نوع لباس ها آن هایی هستند که یقه گشاد دارند و راحت تن کودک می روند.

 

نوشته های مشابه
مهم ترین نکات هنگام خرید لباس نوزاد
چگونه غذا دادن به نوزاد را شروع کنیم؟
روش خواباندن نوزاد
حسادت فرزند اول به فرزند دوم خانواده
از پوشک گرفتن کودک در شب

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/BfBY8WKFafo/

 

نوشتهٔ بعدی
بی توجهی فعال در مقابل رفتار بد کودک
نوشتهٔ پیشین
رشد کودک از تولد تا یک سالگی

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست