بازی عروسک گردان

تقویت مهارت حرکتی در کودکان با بازی کردن

برای انجام بازی عروسک گردان ، همه ی بچه ها دایره وار می نشینند و یکی از آنها در وسط دایره قرار می گیرد و عروسکی پارچه ای را می چرخاند و به بالا پرتاب می کند و در همان حال یکی از همبازی هایش را صدا می زند. او باید تا آنجا که می تواند خود را به سرعت به وسط برساند و عروسک را پیش از آنکه به زمین برسد، در هوا بگیرد. اگر موفق شد، به جای خود برمی گردد و کودک وسطی دوباره عروسک را می چرخاند و یکی دیگر از بچه ها را صدا می زند. اگر کسی نتواند عروسک گردان را در هوا بگیرد جای خود را با کودک میانی تعویض می کند. بازی عروسک گردان برای تقویت مهارت حرکتی در کودکان استفاده می شود. برای کودکان پنچ تا شش سال پیشنهاد می شود .

هیچ زمانی جز سال های اولیه زندگی، بازی تأثیر خود را نشان نمی دهد. پس توجه به سال های کودکی و تأثیر بازی ، ضرورت بسیاری دارد. کودک هنگام بازی می تواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند. بازی می تواند به کودک اعتماد به نفس دهد، بازی کردن بچه ها راهی است به سوی شکل گیری شخصیتـی سالم و مفید. در نتیجه برای این که کودک در آینــده، زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است.

بازی عروسک گردان
تقویت مهارت حرکتی در کودکان با بازی کردن

 

نوشته های مشابه
بازی برای تقویت تعادل در کودکان
بازی برای تقویت حس لامسه در کودکان ( ماه های اول تولد )
روش های تقویت مهارت های حرکتی کودکان
بازی تقویت حس شنوایی و حس لامسه در کودکان

لینک اینستاگرام:
 https://www.instagram.com/p/Bi_2mYMl8Gf/

 

نوشتهٔ بعدی
آشنا کردن کودک با مفهوم وزن
نوشتهٔ پیشین
آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست