گردش با کودکان در باغ پرندگان تهران

آشنایی با باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان است با مسیرهای پیچ در پیچ و طولانی که در میان جنگل های لویزان و در شمال شرق تهران احداث شده است. در این باغ، گونه های مختلفی از پرندگان زندگی می کنند که می توانید آن ها را از نزدیک تماشا کنید. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران است که در شرق آن جای گرفته است.

طراحی زیبا و منحصر به‌ فرد محوطه باغ از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران است. کودکان می توانند پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم در محیط طبیعی خودشان ببینند. پرندگانی مانند طوطی‌سانان و شکاری‌ها در قفس نگهداری می شوند، قفس این پرنده‌ها طوری طراحی شده که آنها بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند. در‌کنار هر قفس یا محیط روباز که به یک نوع پرنده خاص تعلق دارد تابلوهایی نصب شده که نام پرنده به همراه نام علمی آن به زبان انگلیسی نوشته شده است.

در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان بزرگترین قفس آن جلب توجه می‌کند که در آن گونه‌هایی از عقاب‌ها بر روی درختان تنومند زندگی می کنند. برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس به چشم می‌خورند، گونه‌هایی از جغد، شاهین نیز در قفس‌های کوچکی در آن قرار گرفته‌اند. در قسمت میانی باغ پرندگانی نظیر قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو و . . . . قرار گرفته‌اند. این محدوده توسط آبشارها و برگه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده‌است. دوطرف برکه‌های آب توسط پل‌های چوبی و زیبایی به هم وصل شده‌است. در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام آشنایی هم چون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز و . . . به چشم می‌خورند.

این مکان یک فضای مناسب برای آشنایی نزدیک کودکان با گونه‌های مختلف پرندگان است. در بخش‌های مختلف این پارک، پرنده‌های مختلف از گونه‌های گوناگون پرورش داده می‌شوند و این امکان برای خانواده‌ها فراهم شده تا با انواع پرندگان از نقاط مختلف دنیا آشنا شوند.

در این مجموعه همچنین گونه های مختلف گیاهی و گلهای متنوعی وجود دارد که بر زیبایی آن می افزاید. این مجموعه همچنین مجهز به کلینیک مخصوص پرندگان است تا از بیماری احتمالی پرندگان جلوگیری شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه نبود حصار بین گردشگران و پرندگان در قسمت آبچر است. در این قسمت تورها و قفس ها در اندازه بزرگ ساخته شده اند تا پرندگان به راحتی در فضای تعبیه شده، پرواز کنند و گردشگران هم از تماشای آنها لذت ببرند. البته قفس پرندگان شکاری مجزا و با حصارهایی با ایمنی بالا طراحی شده است.

باغ پرندگان تهران تنها در این ها خلاصه نمی شود و جذابیت های بسیاری را در خود جای داده است که می توان ساعت ها در آن وقت گذراند. یکی از بهترین جذابیت های باغ پرندگان تهران،‌ نوع طراحی خاص و منحصر به فرد محوطه آن است. جایی که با مسیرهای سنگفرش شده، درختان و گل های زیبا بازدیدکنندگان را به سوی خود می خواند و با سایه بان هایی از جنس چوب،‌ نی و پوشال،‌ نیمکت و آلاچیق های چوبی، تابلوهای راهنما به خط نستعلیق، آبشارها و برکه ها و پل های چوبی کوچک به استقبال آنها می رود.

 

آدرس،شماره تماس و ساعت کار باغ پرندگان تهران

آدرس :

۱-خیابان هنگام،خیابان ۳۵ متری استقلال،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

۲-بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام،لاین کندرو شهرک امید،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

تلفن تماس : ۷۷۰۷۵۲۱۵ – ۷۷۰۷۵۲۱۰ – ۷۷۰۷۵۲۱۴

ساعت کار باغ پرندگان تهران همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۶ بعد از ظهر می باشد.

نوشتهٔ بعدی
آموزش کودکان در باغ گیاه شناسی ملی ایران
نوشتهٔ پیشین
جذابیت های باغ کتاب تهران برای کودکان

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست