نحوه آموزش شمارش اعداد به کودک

آموزش مفاهیم ریاضی و شمارش اعداد به کودکان با بازیهای ساده‌

تحقیقات نشان می دهد که آموزش شمارش اعداد به کودک به او نشان می دهد که چگونه اشیا را براساس شباهت یا تفاوت شان گروه بندی کند. کودکان اطلاعات را وقتی به شیوه ی عملی و سرگرم کننده ارائه شود، بهتر یاد می گیرند، مانند شمارش اشیای معمولی. تحقیقات جدید نشون میده که مهارت های ریاضی کودک قبل از ورودش به مهدکودک میتونه تاثیر زیادی در عملکرد تحصیلی آیندش بذاره. یادگیری ریاضی و آموزش مفاهیم ریاضی به کار کردن مغز و حافظه کمک میکنه، توجه و تمرکز رو زیاد می کند.

آموزش شمارش اعداد به کودک - آموزش مفاهیم ریاضی
آموزش شمارش اعداد به کودک

آموزش شمارش اعداد به کودکان با اسباب بازی ها

روش بازی آموزش شمارش اعداد به کودکان اینگونه است:

بازی چای خوری عصرانه روشی عالی است تا کودک را با شمردن آشنا کند. دو تا عروسک برای بازی چای خوری انتخاب کنید. یک میز عصرانه با اسباب بازی ها بچینید و از کودک بخواهید دوتا از عروسک هایش را هم با خودش سر میز بیاورد. از او بخواهید هم برای خودش و هم برای عروسک هایش یک فنجان چای، یک نعلبکی و یک بشقاب بگذارد. هر کاری را که انجام می دهد، توضیح دهید: یکی برای خرسه، یکی برای خرگوشه و یکی هم برای خودت.

ساندویچ های کوچک درست کنید و از کودک بخواهید به هر کدام از عروسک هایش دو عدد ساندویچ بدهد و در حین بازی اش با او صحبت کنید. . همین کارها را با سایر غذاها هم انجام دهید. حالا به عروسک ها کمک کنید تا از عصرانه شان لذت ببرند.

تمام چیزهایی را که فرزندتان در اطرافش می‌بیند بشمارید و به او کمک کنید تا شمارش اعداد را با شما تکرار کند. ماشین های اسباب بازی، پله‌های خانه، آجرهایی که کنار باغچه چیده شده، جوراب ها، کتابهای داخل هر طبقه ازکتابخانه، بیسکویت هایی که داخل کیسه است، کفش های توی جا کفشی، قاشق و چنگال و… خلاصه بسیاری از اشیای دور و بر می‌تواند سرگرمی جالبی برای کودک شما باشد و در عین حال شمارش را به او یاد دهد.

یک نقاشی از اعداد ۱ تا ۱۰ درست کنید. آن را  به دیوار اتاقی که فرزندتان اغلب اوقات در آن بازی می کند، بچسبانید. هر وقت که توجهش نسبت به عددی جلب شده، با مراجعه به این نقاشی، درباره ی آن عدد به او توضیح دهید.

 

نوشته های مشابه
آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی
آموزش شمارش اعداد به کودکان با خوردنی ها
آموزش اعداد با انگشتان دست
آموزش جمع به کودکان ،شمارش میوه ها

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/BgyY_Yrlwby/

نوشتهٔ بعدی
آموزش رنگ ها به کودکان با بازی
نوشتهٔ پیشین
آموزش مفهوم سرعت به کودک با بازی

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست