شیوه های برخورد با بی حوصله گی کودکان

راه حلهایی برای رفع بی حوصلگی کودک

گاهی اوقات ممکن است کودک شما رفتارهایی از خودش نشان دهد که ناشی از بی حوصله گی کودکان باشد و مدام در اطراف شما بچرخد و تکرار کند که “حوصله ام سر رفته”!  کودکان در بیشتر مواقع با بازی کردن خود را سرگرم می کنند اما با انجام کارهایی خاص می توان درمان بی حوصلگی کودک را انجام داد و کارهایی بهینه برای این امر انجام داد رفع بی حوصلگی کودک کار بسیار سخت و دشوای است کودکان گاهی به قدری بهانه گیر می شوند که با کوچکترین دلیلی بی حوصله شده و از کوره به در می روند والدین همیشه به دنبال کارهایی هستند که رفع بی حوصلگی کودک را انجام دهند.

شیوه های برخورد با بی حوصله گی کودکان
شیوه های برخورد با بی حوصله گی کودکان

درمان بی حوصلگی کودکان

  • برای درمان بی حوصله گی کودکان در پاسخ به شکایت فرزندتان برای رفع بی حوصلگی کودکان، فهرستی از ایده های مختلف را ارائه دهید. با صدایی خوشایند به فرزندتان پیشنهاد کنید برای پُر کردن وقتش کمی از کارهای خانه را انجام دهد. اغلب آنها به چنین تشویقی نیاز دارند تا فهرست کاملی از احتمالات را مطرح کنند.
  • برای درمان بی حوصلگی کودکان مدت زمانی را که فرزندتان مشغول تماشای تلویزیون یا بازی های ویدئویی است، یادداشت کنید. گرچه این فعالیت ها منافع خاصی دارند، اما خلاقیت را از بین می برند. وقتی این فعالیتها محدود شوند، بچه ها از وقت خود به صورتی خلاق تر استفاده می کنند.
  • برای رفع بی حوصلگی کودک ، را با نوعی سرگرمی یا فعالیت ورزشی سرگرم کنید که طی آن بتواند انواع کارهای قابل اجرا را خلق کند.
  • ببینید آیا منبع سرگرمی دائمی برای فرزندتان بوده اید. اگر جوابتان مثبت است، بسختی می توانید این موقعیت را تغییر دهید. شما باید کم کم این عادت را تغییر دهید، به این ترتیب که ابتدا او را به انجام فعالیت خارج از خانه وادارید. سپس، مدت مشارکت در کاری دیگر را افزایش دهید.
  • برای درمان بی حوصلگی کودکان به شکایت های فرزندتان کمتر توجه کنید و به صداهای نامفهومی که تولید می کنند، مانند: «آه»، «اوه» و «اووم» توجهی نکنید. وقتی فرزندتان درمی یابد که کمکی به او نمی کنید، کاری برای انجام دادن پیدا خواهد کرد.
  • درمان بی حوصله گی کودکان فرزندتان را تشویق کنید تا فهرستی از «وقتی حوصله ام سر رفت چه کاری انجام دهم» تهیه کند و آن را در جایی مناسب بچسباند. هرگاه که موقعیتی مشابه برای سر رفتن حوصله اش پیش آمد، پیشنهاد کنید که به فهرست خودش مراجعه کند.
  • عمده بی‌حوصلگی کودکان به عدم برنامه ریزی صحیح والدین بر می‌گردد چرا که وقتی والدین به شدت سرگرم کار خود می‌شوند کودک نمی‌تواند برای خود برنامه ریزی مناسبی کند و بعد از بازی کردن با وسایل به دلیل یکنواختی حوصله اش سر می‌رود. بنابراین خانواده با تنظیم یک برنامه مدون می‌تواند زندگی کودک را از یکنواختی خارج کند.
  • بسیاری از والدین، کودک را به امید اینکه در بیرون کار و حرف زشتی را یاد نگیرد در خانه حبس می‌کنند در صورتی که کودک باید وارد اجتماع شود و این رفتار والدین نادرست است و بهتر است با رفت و آمد با دوستان و آشنایان و همسایه‌هایی که ارزش‌هایی هماهنگ با خود دارند برای کودکان ایجاد دوستی کنند.

نوشته های مشابه
آنچه باید در مورد تربیت کودکان بدانیم
رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد
تقویت و پرورش حس بینایی نوزاد
التهاب راههای تنفسی، درمان خانگی

لینک اینستگرام :
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

نوشتهٔ بعدی
بازی آموزشی برای مهارت گوش دادن در کودکان
نوشتهٔ پیشین
مشارکت کودک در کارهای خانه

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست