رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد

پیشرفت و رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد

رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد بوسیله ی کشف دنیای خارج با حواس انجام می شود، با دیدی تیز که بین شکل ها و رنگ ها تمایز قایل می شود، زبان که طعم های جدید مواد غذایی را می آزماید، شامه ای که از ابتدای ولادت با قدرت فعالیت می کند و گوشی که به تدریج با اصوات و سر و صداهای خانه آشنا می شود.
حس لامسه نیز از طریق استفاده از دست ها و قرار دادن اشیا در دهان تقویت می شود.

رشد حرکات کودک اهمیت زیادی دارد و اجرای تمرین های جدید به انجام دادن کارهای جدیدی مانند ثابت نگه داشتن سر کمک می کند، کودک کم کم وضعیت نشستن را می آموزد و با این کار دست های خود را آزاد می بیند. همچنین، وی یاد می گیرد که اشیاء را چگونه بگیرد. کودکی که تا به حال هر چیز را با مشت دست می گرفته است ، اهمیت دو انگشت اشاره و شست را در می یابد.
می آموزد که چگونه با استفاده از دست اشیاء را وارونه کند و در کنار بهبود حرکات
خود به شناخت بدن خود نیز می پردازد.

رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد
رشد کودک از ماه چهارم 

رشد فکری کودک از ماه چهارم

 در رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد رشد فکری کودک را هم در نظر بگیرید. رشد فکری کودک به هیچ وجه در مرتبه ی دوم قرار نمی گیرد. کودک راهکارهای جدیدی برای انجام دادن کارها می آموزد و آنها را تکرار می کند تا عادت کند. این کار برای وی بسیار لذت بخش است.

می آموزد که مثلاً اگر پاهای خود را در حالی که روی تخت خود خوابیده است در هوا تکان دهد، می تواند با عروسک های بالای سرش بازی کند. و این که اگر بگوید « مامان»، مادرش بارویی گشاده به طرفش می آید.

کودک وقت زیادی را برای درک ارتباط بین فعل و نتیجه صرف می کند، اما کارهای دیگری هم می کند مانند این که وقتی اسمش را صدا کنید، جواب می دهد، تکه های پارچه را روی سرش می اندازد، قهقهه می زند، توجه همه را به خود جلب میکند، نوشیدنی هایی را که دوست ندارد نمی خورد.

 

نوشته های مشابه
رشد کودک در چهار ماهگی
رشد کودک از یک تا دو سالگی
رشد کودک از نه ماهگی تا یک سالگی
رشد کودک از تولد تا یک سالگی

لینک اینستاگرام
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

نوشتهٔ بعدی
بازی های تقلیدی و نقش آنها در رشد شخصیت کودک
نوشتهٔ پیشین
بازی حفظ تعادل روی طناب

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست