بازی حفظ تعادل روی طناب

اهمیت فعالیت بدنی برای کودکان 

برای انجام بازی حفظ تعادل روی طناب ، یک طناب بلند بردارید و با آن روی زمین اشکال دایره و منحنی رسم کنید. سپس از کودک خود بخواهید تا مثل یک ورزشکار قهرمان بدون آن که پای او به زمین بخورد روی طناب راه برود؛ سعی کنید در این حالت، کودک یا پا برهنه یا حداکثر جوراب پوشیده باشد.
قبل از این که بازی را پیچیده کنید، برای موفقیت در این مراحل او را تشویق کنید. بازی را به این نحو می توانید سخت کنید که در حال ایستادن روی طناب از او بخواهید که حرکتی نیز انجام دهد، مثلا روی یک پا بایستد یا دور بزند یا حتی در حالی که یک یا دو کتاب روی سرش گذاشته است، با حفظ تعادل از روی طناب عبور کند.
بازی حفظ تعادل روی طناب برای کودکان دو تا سه ساله پیشنهاد می شود. این فعالیت بدنی برای کودکان باعث افزایش دقت ، ایجاد تحرک بدنی ، هوشیاری ، سرگرمی، سرعت عمل کودک می شود .

بازی حفظ تعادل روی طناب
بازی حفظ تعادل روی طناب

بازی تعادلی برای کودکان

مهم‌ترین روش برای کمک به رشد کودکان بازی کردن و آموزش به کودک با بازی کردن است. بازی کودکان، فعالیتی جسمی یا ذهنی هدف دار به صورت فردی یا گروهی است و موجب بروز نیازهای کودک می شود، بازی وسیله طبیعی کودک برای بیان «خود »است. زمان بازی با کودک تان فقط زمان بازی و سرگرمی نیست، بلکه زمان آموزش درس های زندگی به کودک تان هم می باشد.
اگر محیط را غنی کنیم و کودک را در کسب اطلاعات و تجربه‌ها، در یک فضای امن و مناسب، همراهی کنیم، او با احساس خوب، بازی می‌کند و بازیش، یک بازی سازنده می‌شود.
احساس خوبی که کودک، از بازی با والدین پیدا می‌کند، در همه ابعاد زندگی او و والدین، اثر می‌گذارد. مهارت های حرکتی مثل  دویدن، پریدن و پرش می توانند به عنوان ساختار فعالیت بدنی در طول عمرشان  تلقی شوند. کودکانی که در اوایل زندگی در این مهارت ها خوب پیشرفت  نکرده اند ممکن است در دوران بعدی زندگی در فعالیت های بدنی روزانه کم تحرک تر به نظر برسند.

 

نوشته های مشابه
آموزش مفهوم وزن به کودک با بازی ترازوی دستی
بازی نقاشی با آبرنگ برای کودکان
بازی برای تقویت تعادل در کودکان
بازی برای تقویت حافظه و هوش کودکان
بازیهای تقلیدی کودکان (از یک تا دو سالگی)

لینک اینستاگرام
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

نوشتهٔ بعدی
رشد کودک از ماه چهارم تا ماه هشتم تولد
نوشتهٔ پیشین
آشنا کردن کودک با مفهوم وزن

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست