ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی

نکات ایمنی در خانه برای پیشگیری از آتش سوزی

ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی یعنی آشنایی کودک با مواردی که امنیت جانی او را به خطر می اندازد. بچه از دو سالگی به بعد به راحتی قادر است کبریت را آتش بزند. کبریت و همه ی وسائل آتش زا را در کشوهای کلید دار نگهداری کنید. مراقب کودکان باشیم .هیچ گاه بچه ها را با گاز یا شمع روشن تنها نگذارید، حتی برای مدت کوتاه .

به کودکان یاد بدهید که به فندک و کبریت دست نزنند و اگر جایی روی زمین آنها را پیدا کردند، به شما بدهند. به آنها توضیح بدهید که ممکن است لباس شان بسوزد و یا حتی آتش بگیرد و باعث آتش سوزی کل خانه شود. در مورد ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی به آنها آموزش دهید که چراغ، ضبط، تلویزیون و وسائل الکتریکی را پس از استفاده خاموش کنند. بچه ها نباید لباس و اسباب بازی های خود را روی لامپ و بخاری بگذارند حتی وقتی که خاموش است.

ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی
ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی

نکات ایمنی در قبال آتش را به کودکان یاد بدهیم

  • حتما فرزندان را با نکات ایمنی در هنگام آتش سوزی آشنا کنید و ایستادن دراز کشیدن و غلتیدن را تمرین کنید. به کودکان بیاموزیم در چنین شرایطی اصلاً  ندوند . به او بگویید اگر بدود، باد موجب شعله ور شدن آتش می شود. روی زمین دراز بکشد و صورتش را با دست بپوشاند، غلط بزند تا آتش خاموش شود. فورا روی تمام قسمت های سوخته کمپرس آب سرد بگذارید و از کمک های اولیه استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از آتش سوزی حتما دستگاه های هشدار دهنده را در منزل خود نصب کنید تا در صورت آتش گرفتن و در نتیجه بلند شدن دود بسرعت واکنش نشان دهند. توجه داشته باشید که این دستگاهها می توانند تا ۵۰ درصد از بروز مشکلات بعدی به وجود آمده پیشگیری کنند.
  • باید به کودک خود آموزش دهید تا در صورت متوجه شدن علائم آتش مانند دود و یا شعله های آتش چگونه به مراکز آتش نشانی اطلاع دهند.
  • پله های اضطراری و چگونگی استفاده از آنها را در مواقع ضروری به کودکتان آموزش دهید.

 

نوشته های مشابه
ایمنی کودک در استخر شنا
ایمنی و مراقبت از کودک در حمام
پیشگیری از مسمومیت کودکان با مواد سمی
ایمنی کودکان در برابر پریزهای برق
سوختگی کودکان با آب داغ

لینک اینستاگرام :
https://www.instagram.com/p/BjHonxxF4Ta/?

نوشتهٔ بعدی
ایمنی کودکان در برابر پریزهای برق
نوشتهٔ پیشین
آموزش نظافت و پاکیزگی به کودکان

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
فهرست