مدت زمان بازی کودک

فعالیت جسمانی کودکان

بازی، کار کودک است و در همه جنبه های رشد کودک تاثیر دارد. شما بهترین کسی هستید که می توانید درباره ی منطقی بودن مدت زمان بازی کودک تصمیم بگیرید. به بازی کودک اهمیت بدهید، زیرا زندگی آنها در بازی، شکل واقعی به خود می گیرد. مهارت‌های او از طریق بازی تقویت می‌شود. کودک خردسال سرشار از انرژی است؛ و بازی به او کمک می کند، مهارت‌های حرکتی و ذهنی خود را پرورش دهد. فعالیت‌های جسمانی کودکان ،برای رشد سلامتیشان ضروری هستند.

کودک نیاز به حرکت و جنبش دارد. این جمله یعنی والدین نباید فرزندان خود را از بازی و شیطنت منع کنند. در سنین کم کودکان بازی های انفرادی را بیشتر مورد توجه قرار می دهند و حضور والدین را در این بازی ها مهم می دانند. در حالیکه با افزایش سن کودک، بازی ها به شکل گروهی، قاعده دار و همراه با نظم و احترام به حقوق دیگران انجام می شوند.

مدت زمان بازی کودک - فعالیت جسمانی کودکان
مدت زمان بازی کودک

کودک باید با هم سالان هم قد و قواره خود بازی کند. ورزش های کودکانه و فعالیت جسمانی کودکان باید شاد، مفرح و همراه با نظامی ساده باشند. بچه ها خیلی زود از نشستن یا ایستادن خسته می شوند. پس، ورزشی را انتخاب کنید که به میزان کافی، تحرک داشته باشد.

نوع و مدت زمان بازی کودک مان را طوری کنترل کنیم که از فشارهای روحی و هیجانی بیش از حد دور باشد. به نظر می رسد یک ساعت، زمان بسیار زیادی برای بیشتر کودکان سه ساله است. اگر به نشانه هایی مانند وول خوردن و تمرکز نداشتن که حاکی از کاهش علاقه کودک به انجام یک فعالیت است توجه داشته باشید، بروز این علائم نشانی دهنده ی زمانی است که باید آن فعالیت را متوقف کنید.

 

نوشته های مشابه
مکعب بازی کودکان، سرگرمی خلاقانه
بازی برای تقویت حافظه و هوش کودکان
بازی رنگ ها با کودک
بازی برای تقویت حس کنجکاوی کودکان

لینک اینستاگرام :
https://www.instagram.com/p/BjNROVIFKbi/?

نوشتهٔ بعدی
آموزش کفش پوشیدن به کودک
نوشتهٔ پیشین
آموزش مهارت کنترل خشم در کودکان

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست