آموزش مفهوم کوتاه و بلند به کودکان

آموزش اندازه گیری به کودک

۱. قدگیری

بهتر است ابتدا کوتاهی و بلندی را به صورت عینی آموزش داد. کودک را جلوی خود در حالت ایستاده قرار دهید. بگویید می‌خواهیم بدانیم قد چه کسی بلندتر است. به او بگویید من بلندم شما کوتاهی. همین کار را با بچه‌ها و یا اشیا کوتاه تر یا بلندتر از خودش که در خانه است، انجام دهید

۲. استفاده از اشیا

می‌توان از مدادهای با اندازه‌های مختلف یا اشیا با اندازه‌های مختلف استفاده کرد و مفهوم کوتاهی و بلندی را مانند بالا به کودک آموزش داد.

۳. استفاده از تصاویر

وقتی کودک به مفهوم کوتاهی و بلندی دست پیدا کرد، به او تصاویری را نشان دهید و از او بخواهید که کوتاه‌ترین یابلندترین را پیدا کند.

 

آموزش اندازه گیری به کودک به کمک پاها
آموزش اندازه گیری به کودک به کمک پاها

آموزش مفهوم کوتاه و بلند به کودکان

بازی پاهای بامزه

برای آموزش مفهوم کوتاه و بلند به کودکان از آموزش اندازه گیری به کودک به کمک پاها می توان کمک گرفت. از کودک خود بخواهید تا برهنه روی یک تکه مقوا یا کاغذ بایستد. با مداد شکل پاهایش را بکشید و به او کمک کنید آن را ببرد. از کودک خود بخواهید با استفاده از شکل پاهایش اشیای معمولی مانند میز را اندازه‌گیری کند. سطح میز چند قدم است؟

از شکل پاها استفاده کنید تا فاصله های طولانی تر مانند عرض یک اتاق و یک باغ را اندازه‌گیری کنید . کودک کوچکتر از این بازی خوشش می‌آید. او دوست دارد از پاهایش استفاده کند و آنها را پشت سر هم بگذارد تا بتواند اندازه گیری کند. شما می توانید قدم‌هایش را شماره گذاری کنید و به او در شمارش کمک کنید. این بازی برای کودکان ۴ سال به بالا پیشنهاد می شود. بازی پاهای بامزه به کودک می آموزد اشیا  را به کمک پاهای خود اندازه گیری کند.

 

نوشته های مشابه
بازی های جسمی و تقلیدی در کودک
بازی حفظ تعادل روی طناب
آموزش مفهوم وزن به کودک با بازی ترازوی دستی
بازی نقاشی با آبرنگ برای کودکان

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/zarafeyejadooyi/

نوشتهٔ بعدی
ستون حیوانات درست کنیم
نوشتهٔ پیشین
بازی های تقلیدی و نقش آنها در رشد شخصیت کودک

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست