آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی

آموزش مفاهیم پیچیده به کودکان به کمک نقاشی کردن

بازی آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی از سه تا پنج سالگی شروع می شود. کودک در این سن توانایی تفکیک کردن و نقاشی کردن با ابزار نقاشی را دارد و به احتمال زیاد رنگ ها را می تواند از یکدیگر تفکیک کند.نقاشی کردن کودک اهمیت فراوانی در پرورش خلاقیت او دارد.

نقاشی کردن فعالیتی آرام و انفرادی است با وجود این می تواند در ترکیب با آموزش های حمایتی والدین و مربیان به ابزاری برای یادگیری مفاهیم پیچده ی ریاضی و علوم گردد. کشیدن حیوانات و اشیا در اندازه های مختلف به کودکان کمک می کند تا اعداد را به خاطر بسپارند.  یک اسب به همراه پنج عدد سیب بکشید. از کودک بپرسید: « اسب ما چند تا سیب برای خوردن دارد؟ »

آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی
آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی

آموزش نقاشی با اعداد یک متد آموزشی برای انتقال مفاهیم اعداد در درس ریاضی همراه با بازی و سرگرمی برای کودکان است که علاوه بر پرورش خلاقیت در ذهن کودک باعث علاقمندی او به درس ریاضی می شود.

برای آموزش شمارش اعداد؛ بچه گربه ای به همراه سه کلاف کاموا بکشید. از کودک بپرسید: «بچه گربه چند کاموا دارد که با آن بازی کند؟» یک سگ بکشید و به کودک بگویید قصد دارید به سگ شش عدد استخوان بدهید.

از کودکتان بخواهید هنگامی که شما استخوان ها را نقاشی می کنید، آنها را بشمارد و هنگامی که به عدد شش رسیدید، شمارش را متوقف کند. و اگر این بازی برای کودک آسان به نظر رسید، از او بخواهید خودش مثلا چهار تا هویج برای یک خرگوش، هفت تا تخم مرغ برای مرغ و ده تا شاخه نازک برای آشیانه پرنده بکشد.

 

نوشته های مشابه
آموزش اعداد با انگشتان دست
آموزش شمارش اعداد به کودکان با خوردنی ها
آموزش جمع به کودکان ،شمارش میوه ها
یادگیری جدول ضرب ،آموزش مفاهیم ریاضی به کودک
نحوه آموزش شمارش اعداد به کودکان

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/BicU49qFuBN/

نوشتهٔ بعدی
بازی عروسک گردان
نوشتهٔ پیشین
بازی تقویت حس شنوایی و حس لامسه در کودکان

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست