بازی دالی موشه ، یک بازی تقلیدی

سرگرم شدن با بازی دالی موشه

بازی دالی موشه، یک بازی تقلیدی بسیار مفید است و کودک را نسبت به مسئله حضور و غیاب حساس می کند. پشت در یا پرده پنهان شوید و بگوید: «مادر کجا پنهان شده؟» سپس ظاهر شوید و با صدای بلند بگویید: «دالی ».بازی دالی موشه  را چند بار تکرار کنید . مطمئناً کودک شما از این کار خوشش خواهد آمد. در ضمن، اگر موقعیت مکانی شما اجازه می دهد، از یک طرف پنهان شوید و از سوی دیگر ظاهر شوید. راه های دیگری هم برای پنهان شدن وجود دارد. مثلا روسری را روی صورت خود بکشید و کاملا بپوشانید.

بعد از چند لحظه روسری را یکباره بکشید و با صدای بلند بگوید: «دالی». بعد از سه یا چهار مرتبه کودک شما سعی می کند که خودش روسری را از سر شما بکشد؛ در مرحله ی آخر، روسری را روی سر کودک بکشید و سؤال کنید: « کوچولوی من کجاست؟» بعد از چند لحظه به سرعت روسری را از سر کودک بکشید. در این بازی هم به سرعت کودک سعی خواهد کرد که روسری را از سر خود یا شما بکشد. این بازی را می توان از ماه ششم تولد کودک آغاز کرد .

بازی دالی موشه ، یک بازی تقلیدی
بازی دالی موشه ، یک بازی تقلیدی

 

 بازی تقلیدی

کودک کم کم درک می کند که افراد محیط زندگی او هر یک به ایفای نقش خاص خود سرگرم هستند. کودک با این دریافت کنجکاو می شود که نقش هر یک از آن ها را بررسی کرده، ویژگی های آن را سنجیده و نقشی برای ایفا انتخاب کند. کودک نقش هایی را تقلید می کند که در نظرش جایگاه مهمی دارند. این بازی، غریزی و ارثی نیست؛ بلکه کودک تحت تاثیر خانواده، محیط و اجتماع آن را می آموزد. و از کسانی تقلید می کند که دوستشان دارد، مانند: مادر، پدر و معلم.

صرف تقلید نقش اثر چندانی بر نقش همه جانبه کودک ندارد، بلکه مهم مضمونی است که او به هر نقش می دهد. هر چه این محتوا و مضمون پربارتر و سازنده تر باشد، اثر آن در زندگی کودک بیشتر و مفید تر است. پس بهتر است که اطرافیان توجه بیشتری بر رفتار خود مبذول دارند.

راهنمایی مربیان و والدین برای تطابق نقش تقلیدی کودک با نقش واقعی او عاملی مهم در ساخت شخصیت وی می باشد. بازی های تقلیدی که تا حدودی مستلزم همانندسازی با الگوهای مورد تقلیداند، می توانند وسیله ای برای پرورش مهارت درک چشم اندازهای دیگران و درنتیجه دوری از خود محوری باشند.

اثرات مهم بازی دالی موشه

تئوری اولیه مبنی براینکه چرا نوزادان از دالی موشه لذت می‌برند تعجب و شگفتی‌شان از دیدن دوباره چیزهایی است که ناپدید شده‌اند.بازی دالی موشه ، یک بازی تقلیدی است که به رشد هوش کودک کمک می کند.تقلید نوزادان و کودکان بعد از مشاهدۀ اعمال تکراری دیگران از ویژگی های مهم رشد سمبولیک اجتماعی و شناختی به کار می رود.

در هر بار که بازی دالی موشه با کودک انجام میشود، هزاران اتصال جدید بین سلولهای مغزی او شکل میگیرد و اتصالات قبلی هم پایدارتر و قویتر می شود. دالی موشه می تواند موجب تعادل کامل چیزی شود که کودک در حال رشد، آن را دنیا می‌داند.

 

نوشته های مشابه
بازی تقویت حس شنوایی و حس لامسه در کودکان
تشویق کودک به ورزش کردن
بازی برای تقویت حس لامسه در کودکان ( ماه های اول تولد )
روش های تقویت مهارت های حرکتی کودکان
بازی برای تقویت حافظه و هوش کودکان

لینک اینستا گرام:
https://www.instagram.com/p/BjukSYjl-aJ/?

نوشتهٔ بعدی
نقاشی کشیدن کودک روی دیوار
نوشتهٔ پیشین
تقویت مهارت های ذهنی و جسمی کودکان به کمک بازی

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست