نقاشی کشیدن کودک روی دیوار

 نقاشی خلاق کودکان

حتما شما هم با نقاشی کشیدن کودک روی دیوار مواجه شده اید. نقاشی کودک روی دیوار یا همان خط‌خطی‌هایی که بر در و دیوار منزلتان به جای می‌گذارد، شما را عصبانی کرده است؟ برای کودکی که مداد را به در و دیوار می‌کشد تماشای اثری که از خودش به جا می‌گذارد، یک کشف مهم است. این یک آزمون و خطا ی کودک با محیط اطرافش است تا ببینند می‌تواند روی چه بخش‌هایی اثر بگذارند.

او توانسته روی دیوار اثر بگذارد و هم روی شما! پدر و مادر آگاه این میل کودک را سرکوب نمی کنند و به آن جهت می دهند. این میل به سمت گرایش های خلاقانه کودک حرکت می کند. نقاشی کشیدن کودک روی دیوار نوعی تخلیه هیجانی برای کودک حاصل می شود. نقاشی یکی از مهمترین وسایل آموزشی به کودک است. رنگ و تصویر هر کودکی را مجذوب خود می کند.

اما خشمگین شدن، داد و فریاد کردن و رفتارهای تند با کودک برای تنبیه او اصلا جایز نیست. شما باید طوری رفتار کنید که کودک بداند، از نقاشی کردن او خوشحال می‌شوید اما تنها تا زمانی که روی کاغذ و جایی مناسب به وقوع بپیوندد.

 

نقاشی کشیدن کودک روی دیوار
نقاشی کشیدن کودک روی دیوار

نقاشی کردن روی زمین با گچ

 نقاشی کودکانه روی دیوار

یکی از دلایل نقاشی کودک روی دیوار این است که دوست دارد، فضایی تازه را برای نقاشی کردن امتحان کند. بنابراین کمی خلاق باشید و با کودک به نقاشی کردن در فضاهای جدید بپردازید. مثلا اگر حیاط دارید و امکان نقاشی کردن روی زمین با گچ وجود دارد، گاهی‌اوقات کودک را به حیاط ببرید و با گچ روی زمین نقاشی کنید. یا مثلا  مداد رنگی‌ها و مداد شمعی‌هایی برای او تهیه کنید که امکان استفاده از آنها در وان حمام و برای نقاشی کشیدن روی در و دیوار حمام وجود دارد.

این مدادها و ماژیک‌ها مخصوص نقاشی کودک هستند و به سادگی با آب پاک می‌شوند. طبیعی است که استفاده از آنها برای کودک خوشایند خواهد بود. این کار مانع از آن می‌شود که کودک برای ارضای حس خلاقیت خود در نقاشی کردن به سراغ دیوار برود و از خود آثار هنری روی دیوارهای منزل به جای بگذارد.

نقاشی کودکانه روی دیوار

  • بازی نقاشی کشیدن کودک روی دیوار، برای کودکان یک تا دو سال پیشنهاد می شود . روی یکی از دیوارهای اتاق کودک خود یک کاغذ به دیوار بچسبانید، کاغذ باید تا کف زمین امتداد یابد. کودک می تواند با مدادرنگی و ماژیک های رنگی و  هر آن چه را که  می خواهد روی این کاغذ نقاشی کند و روی آن خط بکشد.

به کودک بفهمانید که فقط در این نقطه از خانه است که می تواند روی دیوار نقاشی کند. این بازی به قوه ی خلاقه ی کودک آزادی بیان می دهد و به او در رشد همزمان و هم سطح فعالیت هایش کمک می کند. در کنار این، او می آموزد که چگونه از شما بیاموزد. در ضمن فراموش نکنید که این کاغذ را به طور مدام تعویض کنید.

  • یک بوم دیواری به او بدهید. به کودکتان بگویید که یک جای بهتر برای کشیدن این جور نقاشی‌ها سراغ دارید که اگر او فقط در آنجا نقاشی بکشد و نه روی باقی درها و دیوارها، به او جایزه خواهید داد. یک بوم را که ترجیحاً بزرگ هم باشد، به دیوار نصب کنید. بهتر است که این تابلو در جایی که در معرض دید است باشد نه کنج اتاق.

هر دفعه که او فقط روی آن نقاشی می‌کشد، ضمن تحسین هنرمندی او به خاطر اینکه روی بوم نقاشی کشیده به او یک جایزه کوچک مثل یک شکلات یا یک مداد رنگی بدهید. با او هم قلم شوید. گه‌گاه کنار او بنشینید و دقایقی همراه او به نقاشی کردن بپردازید. مهم است که از نزدیک به ایده‌های خلاقانه او توجه نشان بدهید و به این ترتیب احساس «من هستم» او را به جا و به موقع تقویت کنید تا این بار او مجبور نشود به خاطر جلب توجه شما دوباره سر وقت در و دیوار برود!

 

نوشته های مشابه
طرح رنگ آمیزی پرنسس
آموزش شمارش اعداد به کودکان با نقاشی
راههای عملی تقویت دقت و تمرکز در کودکان
بازی نقاشی با آبرنگ برای کودکان

لینک اینستگرام:
https://www.instagram.com/p/BjcV_pml4py/?

نوشتهٔ بعدی
آموزش اعداد با انگشتان دست
نوشتهٔ پیشین
بازی دالی موشه ، یک بازی تقلیدی

هشدار: مقالات مربوط به بخش سلامتی و تغذیه، پزشکی، بارداری، زیبایی، روانشناسی برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی‌زبان گردآوری شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کاربران برای تشخیص، تسکین و درمان مشکلات حوزه پزشکی و سلامتی ابتدا با پزشک مشورت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست